Varför vill man lära sig?

Bild

Vi pratar om varför man vill lära sig som student, elev och, eh.. människa, i klassen just nu. Vi fick i uppgift skriva ner våra tankar kring detta. Jag googla fram en teori jag tänkte utgå ifrån. Översatt från englska av Mig.

Alltså jag tycker det verkar vettigt detta att när man funderar kring detta utgå ifrån grundläggande mänskliga behov, som jag tänker mig att det är. Att tillhöra något, vara något, ha bygga upp en erfarenhet – en historia typ att utgå ifrån som är meningsskapande och att få göra saker – uppleva saker typ.

Jag ser fram emot att få diskutera detta med er kursare imorgon. Kommentera gärna.

Kram !

One thought on “Varför vill man lära sig?

  1. Såg originalet och tycket översättningen funkar, ställer mig dock lite frågande till att du översatt ”community” med ”gemenskap.” Vi kan prata om det imorrn, ses då!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

